ديدار اعضاي گروه بالقرآن با مرجع عاليقدرحضرت آيت الله کريمي جهرمي

1401/10/10

اعضاي گروه بالقرآن در محضر حضرت آيت الله کريمي جهرمي گزارشي از پيشرفت کار طرح بالقرآن و محصولات آن داشته و از بيانات ايشان استفاده نمودند. 

اين ديدار در تاريخ 15 آبان 1401 در شهر مقدس قم و در بيت معظم له برگزار شد. در ابتدا مدير عامل گروه بالقران به توصيف کلي طرح پرداخته و زواياي گوناگون آن را برشمردند و به کاربردهاي تحقيقاتي و اجتماعي آن اشاراتي داشتند. در ادامه کارشناسان تيم بالقرآن به ارائه يکي از محصولات طرح بالقرآن يعني نرم افزار تخصصي پژوهشهاي قراني «بالقرآن» پرداختند.

 

در جهت ارائه نرم افزار بالقرآن مثالهاي گوناگون کاربردي از مسائل قرآني مطرح شد که هر يک داراي ابعاد مختلف پژوهشي بوده و داراي امتيازات زيادي براي پژوهشگر قرآني مي باشد. در اين راستا نمونه هايي از جستجوهاي قرآني در اشتقاق، صرف، نحو، بلاغت، علوم قراني، خطاب و ضمير انجام گرفت و نتايج آيات به سمع و نظر حضار در جلسه رسيد. ضمنا برخي از نتايج در فرم دسته بندي با دسته بندي ها و مرتب سازي هاي مختلف ارائه گرديد.

 

 

در ادامه جلسه حضرت الله کريمي جهرمي ضمن تقدير و تجليل از طرح و نرم افزار بالقرآن، آن را دست آورد بزرگي قلمداد نمودند و براي توسعه آن دعا فرمودند. همچنين توصيه هايي در جهت ادامه طرح و پيشبرد هر چه سريع تر نرم افزار مربوطه ارائه نموده و بر ورود فن آوريهاي جديد در حيطه پژوهش هاي قرآني تاکيد فرموند.

 

در انتها نيز با بيان روايتي از اهل بيت ع در مورد ويژگيهاي قرآن، افراد حاضر در جلسه را به اهميت دادن هر چه بيشتر به به قرآن و قرآني تر شدن دعوت نمودند و در گوشه اي از بيانات خود فرمودند که: «خوب است که هر کسي خود را ملزم به رعايت و انجام عملي حداقل يک آيه از قرآن نمايد» و بدين صورت هر کس خود را به صورت عملي قرآني نمايد.

 

لينک فيلم کامل بيانات معظم له:

https://aparat.com/v/KD7ZL